Fysiomare - fysiotherapie manuele therapie in Apeldoorn - natuurlijk bewegen

Fysiotherapie bij long COVID

In deze tijd horen we veel over corona, maar ook over long COVID. Maar wat is eigenlijk het verschil tussen deze twee? Corona is de ziekte die wordt veroorzaakt door het virus SARS-CoV-2, terwijl long COVID de aanhoudende symptomen zijn die mensen kunnen ervaren na het herstel van corona.

Wat zijn de klachten bij long COVID?

Symptomen van long COVID kunnen bestaan uit vermoeidheid, kortademigheid, longproblemen, verminderde fysieke capaciteit en cognitieve problemen. Helaas is er momenteel nog geen specifieke behandeling voor long covid, dus behandeling richt zich op verlichting van symptomen en het vergroten van fysieke capaciteit.

Wat kan de fysiotherapeut voor u betekenen bij long COVID?

In de afgelopen maanden zijn er wel enkele ontwikkelingen geweest met betrekking tot behandeling en fysiotherapeutische zorg voor long COVID. Fysiotherapie kan bijvoorbeeld helpen bij het verbeteren van longfunctie, het verminderen van kortademigheid en het verbeteren van fysieke capaciteit. Op dit moment wordt fysiotherapie voor long COVID in sommige gevallen vergoed door de zorgverzekeraars.

Waarom kiest u voor fysiotherapie bij Fysiomare in Apeldoorn?

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor fysiotherapie voor long COVID? Dan kan je terecht bij Fysiomare in Apeldoorn. Onze ervaren fysiotherapeuten zijn geschoold in het behandelen van long COVID en kunnen u helpen bij het beheersen van de symptomen en het verbeteren van de fysieke capaciteit. Neem gerust contact op met Marloes Oldenboom via praktijk@fysiomare.nl of 055-3552533 voor meer informatie!